کد خبر: 1228574
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

سازمان ملل متحد گزارش داده است، جاری شدن سیلاب در شمال افغانستان ۳۳۰ نفر را تنها در یکی از ولایت‌های این کشور به کام مرگ کشانده و صد‌ها نفر را مجروح و خانه‌های بسیاری را هم تخریب کرده است. 
خبرگزاری شینهوا گزارش داده بارش باران‌های سیل‌آسا از روز جمعه در شمال افغانستان شروع شده و تا روز گذشته تنها در ولایت بغلان این کشور ۳۳۰ کشته و صد‌ها زخمی بر جای گذاشته و منجر به تخریب خانه‌های زیادی شده است. «محمدنسیم» یکی از بزرگان محلی در شهرستان برکه در ولایت بغلان گفته است بر اثر سیلاب بیش از ۲ هزار خانه در منطقه «فلول» و چندین روستای این شهرستان تخریب شده است. 
وی افزود: اجساد بیشتر قربانیان تاکنون پیدا نشده و احتمال می‌رود آمار تلفات افزایش پیدا کند. این سیلاب چندین ولایت افغانستان از جمله بغلان، سمنگان، بدخشان، غور و هرات را در نوردیده است. 
سخنگوی طالبان، اما شمار قربانیان را ده‌ها نفر اعلام کرده و از مردم خواسته آنچه در توان دارند به هموطنان آسیب‌دیده خود کمک کنند. 
باران در ولایت بدخشان در شمال‌شرق و ولایت غور در مرکز افغانستان نیز خسارات سنگینی به بار آورده است. محمد اکرم اکبری، رئیس اداره مدیریت بحران در بدخشان گفت سیل خسارات مادی فراوانی به برخی مناطق وارد کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار